WEKO3
インデックスリンク
アイテム
Annual Trend of Correct Answer Rate by Exposure of Questions and Answers in Adaptive Online Testing
http://hdl.handle.net/11316/00002004
http://hdl.handle.net/11316/00002004453dc467-3b8e-46e0-b78a-6d104144d744
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Annual Trend of Correct Answer Rate by Exposure of Questions and Answers in Adaptive Online Testing | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Effectiveness of Learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Correct Answer Rate | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Odds Ratio | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Exposure of Questions and Answers | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Adaptive Online Testing | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Item Response Theory | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Effectiveness of Learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Correct Answer Rate | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Odds Ratio | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Exposure of Questions and Answers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Adaptive Online Testing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Item Response Theory | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Annual Trend of Correct Answer Rate by Exposure of Questions and Answers in Adaptive Online Testing | |||||
著者 |
廣瀬, 英雄
× 廣瀬, 英雄 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper addresses learning effectiveness under conditions in which questions and answers are disclosed in adaptive online testing. Even when complete response matrices are available, research on the usefulness of item disclosure in large-scale testing is limited. In addition, despite the importance of the effectiveness of learning through adaptive online testing, research findings on the usefulness of item disclosure appear to be scarce. Since it seems difficult to analyze estimates for parameters in item response theory under question and answer exposure, this paper deals with the correct answer rate in order to discuss the effectiveness of learning. Using a large database of web-assisted online adaptive testing administered to undergraduate students, it is found that question and answer exposure in adaptive online tests contributes to student learning progress. | |||||
書誌情報 |
久留米大学コンピュータジャーナル 巻 37, p. 2-13, 発行日 2023-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 久留米大学情報教育センター | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2432-2555 | |||||
書誌レコードID(NCID) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11468134 |