ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 久留米大学心理学研究
  3. 第20号(2021)

大学新入生における大学受験期の達成目標志向性とソーシャルサポートがストレス関連成長におよぼす影響 : 質的研究による検討

http://hdl.handle.net/11316/00001777
http://hdl.handle.net/11316/00001777
ddf2ba11-3664-4442-b541-1844c1e44faf
名前 / ファイル ライセンス アクション
shinri20_47-55.pdf 本文(Article) (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-05-07
タイトル
タイトル 大学新入生における大学受験期の達成目標志向性とソーシャルサポートがストレス関連成長におよぼす影響 : 質的研究による検討
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ストレス関連成長
キーワード
主題Scheme Other
主題 達成目標志向性
キーワード
主題Scheme Other
主題 ソーシャルサポート
キーワード
主題Scheme Other
主題 SCAT
キーワード
主題Scheme Other
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 stress-related growth
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 achievement goal approach
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social support
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SCAT
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Influences of achievement goal approach and perceived social support affected stress-related growth in students through their experience when taking university entrance examinations : Qualitative research
著者 竹ノ内, 歩加

× 竹ノ内, 歩加

WEKO 1577

竹ノ内, 歩加

ja-Kana タケノウチ, アユカ

en Takenouchi, Ayuka

Search repository
原口, 雅浩

× 原口, 雅浩

WEKO 497
e-Rad 80228634

原口, 雅浩

ja-Kana ハラグチ, マサヒロ

en Haraguchi, Masahiro

Search repository
江村, 理奈

× 江村, 理奈

WEKO 1444

江村, 理奈

ja-Kana エムラ, リナ

en Emura, Rina

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,大学受験期における達成目標志向性とソーシャルサポートがストレス関連成長に及ぼす影響を検討することである。面接を通して大学受験期の経験がストレス関連成長につながる過程を検討した。大学1年生4名を対象に面接を行い,データはSteps for Coding and Theorization(SCAT)を用いて分析を行った。その結果,4名の面接協力者は質問紙調査,面接のいずれかにおいて熟達目標を持っており,程度は異なるが,大学受験が全員ストレス関連成長につながっていた。また熟達目標以外の目標を持っている人にも複数のソーシャルサポートが有効であることが示された。

This study investigated how possessing an achievement goal approach and perceived social support affects stress-related growth in students by evaluating their experience when taking university entrance examinations. The connection between experience during the university entrance examination period and stress-related growth was examined through interviews with 4 first-year university students. The data were analyzed using Steps for Coding and Theorization (SCAT). From questionnaire surveys or interviews, all interviewees were found to have high mastery goals; in varying degrees, these have led to stress-related growth. In addition, social support (perceived support from family, teachers, and friends) has led to stressrelated growth. It is necessary to provide social support that is suited to each achievement goal to promote stress-related growth for university entrance examinations.
書誌情報 久留米大学心理学研究
en : Kurume University psychological research

巻 20, p. 47-55, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 久留米大学大学院心理学研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-1029
書誌レコードID(NCID)
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11799812
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:32:28.592154
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3