WEKO3
インデックスリンク
アイテム
Educational Approaches : Psychological Considerations in an Historical Context
http://hdl.handle.net/11316/00000826
http://hdl.handle.net/11316/000008265aeb7c58-2b0b-44a3-bf7e-214ec087048f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-10-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Educational Approaches : Psychological Considerations in an Historical Context | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | psychology | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | philosophy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | /beliefs | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | approaches | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | history | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | trends | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | psychology | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | philosophy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | /beliefs | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | approaches | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | history | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | trends | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Educational Approaches : Psychological Considerations in an Historical Context | |||||
著者 |
ブリットウ, ローリ
× ブリットウ, ローリ |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | It can be argued that all teaching rests on theory. Notwithstanding that educational practice usually precedes educational theorizing, neither can be detached from the other. In forming an approach towards the practice of teaching, the educator relies, to a certain extent, on an understanding of the historically evolving antecedents of the general practical principles which guide our activity. In this paper, the author strives to point out some of the most salient ideas resulting from philosophical and psychological speculation on human understanding throughout the ages, with the hope of underscoring their relevance to the philosophy of education. | |||||
書誌情報 |
久留米大学文学部紀要. 国際文化学科編 en : Bulletin of Faculty of Literature, Kurume University. Intercultural Studies 巻 1, p. 103-112, 発行日 1992-12-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 久留米大学文学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0918-8983 | |||||
書誌レコードID(NCID) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10407996 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 110007176693 |