ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 久留米大学外国語教育研究所紀要
  3. 第22号(2015)

A Qualitative Approach to Investigate Japanese EFL Learners’ Willingness to Communicate in English : Stages of Research Methods

http://hdl.handle.net/11316/322
http://hdl.handle.net/11316/322
6be25a8f-6330-4663-8e9a-5e3bdee5a099
名前 / ファイル ライセンス アクション
gaiken22_1-23.pdf 本文(Article) (798.4 kB)
gaikengaiyo22_1-23.pdf 論文概要 (575.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-04-23
タイトル
タイトル A Qualitative Approach to Investigate Japanese EFL Learners’ Willingness to Communicate in English : Stages of Research Methods
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Qualitative Research
キーワード
主題Scheme Other
主題 Classroom Research
キーワード
主題Scheme Other
主題 English as a Foreign Language
キーワード
主題Scheme Other
主題 Grounded Theory
キーワード
主題Scheme Other
主題 WTC
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 質的研究手法による日本人英語学習者の「英語で コミュニケーションを図りたいという気持ち」に ついて : 段階別研究手法の一例
著者 島村, 恭輔

× 島村, 恭輔

WEKO 440

島村, 恭輔

ja-Kana シマムラ, キョウスケ

en Shimamura, Kyosuke

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Since MEXT introduced the new course of study for senior high schools in 2013, developing students’communication abilities has been emphasized more than ever before. The concept of willingness to communicate”, or WTC, has also been getting researchers’attention along with the interest in more communication oriented English education. Accordingly, the number of studies has continued to increase as one of the key issues at the secondary and tertiary levels, where the traditional style of English education was dominant for such a long time. This paper discusses the necessity of qualitative approaches to classroom research in Japan on the topic of Japanese EFL learners’ WTC in English by pointing out that the number of studies with qualitative research has been much fewer than quantitative studies. This paper presents a part of a qualitative study (Shimamura, 2012) as an example of a stage-by-stage research process based on the Grounded Theory approach utilizing classroom observations and interviews.
書誌情報 久留米大学外国語教育研究所紀要
en : Bulletin of the Institute of Foreign Language Education Kurume University

巻 22, p. 1-23, 発行日 2015-03-31
出版者
出版者 久留米大学外国語教育研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1340-6175
書誌レコードID(NCID)
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10448406
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:31:58.904657
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3